Digital kommunikation

Ta kontroll över ditt kommunikationssystem! Det finns många delar i din kommunikation som kan stödja och förstärka varandra om du hanterar dem på rätt sätt. Anlita Budskapet för att få en eller flera pusselbitar på plats.

Webbplatsen är navet

Webbplatsen, eller hemsidan, är företagets digitala hem och navet i ditt kommunikationssystem. Därför är det viktigt att den är på plats tidigt. Hur omfattande den ska vara beror på dina mål och vilken typ av verksamhet du har. Tillsammans tar vi reda på vad som blir bäst för just dig.

Mer om webb för företag

Google & SEO

De flesta som hittar till din webbplats kommer att göra det via Google. För att hamna högt upp i listan över sökresultat är det viktigt att din webbplats verkligen är anpassad för dem som den är till för – dina kunder. Vad letar de efter? Vilka ord använder de?

Mer om sökmotoroptimering

Vara där kunderna finns

Sociala medier är en så självklar del i människors vardag, att vi kan se dem som en del av en teknisk infrastruktur. Vill du möta dina kunder på deras hemmaplan, så är sociala medier en självklar del i din kommunikationsplan. Vi hjälps åt att ringa in vilka kanaler som passar dig, och sätter upp en strategi för text och bild som du kan använda på egen hand.

Mer om sociala medier och målgruppsanpassning

E-post, är inte det lite gammaldags?

Nej, nyhetsbrev via e-post är fortfarande en väldigt effektiv kanal för digital marknadsföring. Men för att jobba med e-postmarknadsföring behöver du e-postadresser till personer som verkligen är intresserade av ditt budskap. det handlar om att skapa landningssidor, formulär på din egen webbplats eller fysisk insamling av e-post i din butik.

Mer om effektiva e-postutskick